11 Haziran 2008 Çarşamba

Balaban Kahvesi


Çanakkale Çan yolu 35. km de, yani bu iki ilçeyi birbirine bağlayan yolun tam ortasında bir güzel köy: Kirazlı Köyü. Kirazlının yatılı bölge okulu meşhur bir de Balaban Kahvesi. Balaban, kurucusunun adıyla anılan bir kahve, bugün de Kirazlı'dan bir aile işletiyor. Zamanında Atatürk ve İran Şahı yolculukları sırasında burada mola verip kahve içmişler.

Bugün ise kahvesi kadar çevirme oğlak ile de meşhur. Mayıs ayından itibaren 7-8 kiloya ulaşan oğlaklar yemelik kıvamı alıyor. Yağsız ve yumuşak eti odun ateşini görünce daha da lezzet kazanıyor.

Bu lezzetli hatırayı güzel bir kahve ile noktaladık. Lezzet uğruna yollara düşenlere güzel bir adres de burası. Balaban'ı ihmal etmeyin. Çeşmesinden akan dağ suyundan için, odun kokulu havasını soluyun ve manzarasını seyredin.
Posted by Picasa

3 yorum:

ekmekcikız dedi ki...

Sayfanın tepesine kurulan fotoğraftaki manzara müthiş!

Hiç oğlak eti yemedim. Bir daha sefere denemeli. :))

mitmit dedi ki...

Bu fotoğrafı ne yazıkki ben çekmedim. Ama çekildiği sırada oradaydım. Bu seneki seyahatimizde yükseklik korkumla baş edip teleferik ulaşılan son noktadan. 3500 m civarı. Bozcaada kargası mı acaba!?:))Bu işe de senden özendim, itiraf edeyim.

mitmit dedi ki...

Ekmekçikız,

Unuttum, bir dahaki sefere oğlak yemece!!